Monday, November 29, 2010

Ayahanda...2

Assalamualaikum wbt

Sambungan kisah ayahanda 1......

Setibanya di hospital temerloh itu... dengan kemudahan yg sungguh selesa.. maka aku ambil cuti rehat aku untuk jaga ayahanda.. kesian jugak bonda kerna berulang alik.. akhirnya dapat gak sewa rumah bujet... dekat ngan spital.. smpai kat wad... nurse2 n doctor2 mmg xlekang le mmberi senyuman mesra.. mcm nak kapal terbang lak... ada pramugara n pramugari menyambut layanan yang baik terhadap pesakit...

dalam wad pun ada aircond... so mmg sejuk time malam.... mlm tu ayahanda kene 1 tiub darah.. coz badan die kekurangan darah... so doc cuba stabilkan dulu.. then akan buat 'examination' kat die... tu yg sakit nak dengar... lepas doc explain prosedur.. aku pun setuju...selepas dua hari aku terpaksa balik kereje coz x leh cuti lama2 kang bising lak bos... terpaksa lak bonda n siblings yg lain jaga... bile aku balik.. mmg resah aje.. mana xnya... ayahanda aku ni kalo time makan mesti xnak makan... kesan sakit tu buat die x berselera... mmg susut sgt badan die.. so bile bonda n siblings len nak bagi die makan... mesti kene marah dorang... makanan x sedap la.. sejuk la.. mcm2 lagi rungutan ayahanda...

so masa ari jumat tengahari.. keter aku dah stat pasal nak pecut balik hspital.. smpai2 je.. bonda kata abah makan sikit je... xde selera... time tu jugak terus jmpe ayahanda.. ajak die makan... siap beli makanan favourite di... ayam kfc... alhamdulillah... habis satu pinggan... tu yang aku pelik kalo ngan orang lain... mesti kene marah.. kalo ngan aku... elok je nak makan... aku tau ayahanda syg lebih kat aku kot... hehe... bukan ape setiap arahan die masa sihat2 dulu... mesti aku ikut tanpa gagal... walaupun ati memberontak.... ikut je la.... so bile die sakit, giliran die lak dengar cakap aku... kene makan...

setelah seminggu lebih.. keadaan ayahanda makin pulih n cergas.... aku pun ready nak balik semula coz barang2 aku x prepare lagi nak ke pulau pinang n isnin kene keje....... ayahanda menangis masa aku nak berangkat pulang... pelik gak.. slalu aku balik xde menangis... aku pun sebak gak tp wat biase je.. die pesan.. blaja elok2 buat yang terbaik..

dalam hati.... baik bos.... bersambung........

0 bla..bla..bla...: