Tuesday, September 8, 2009

ape nak citer 33: puasa di ubern

kiranya dah 6 tahun aku merasa bpose kat ubern nie... taun dpn msih mnjadi tnda tnya lagik???!!!!
hmm...

antara pengalaman aku x leh lupe aku kongsikan bersama,,,

- x penah miss makan mee goreng pada bulan pose... dari kecik dah kene latih oleh ayahanda aku... ramai btnye, ada tenaga ke??? dah biasa...

- waktu malam ada aktiviti men badminton, kadang2 smpai 2-3 pagi baru balek.. trus sahur...

- 5 tahun gak bayor zakat kat sungai beso, pusat pmbayaran zakat.. tahun nie pun rasenye sama gak kot...

- time ni berat badan turun mendadak.. tp pas raye naik mendadak..:(

- menipiskan tempat duduk blkang motor lagenda jiran aku.. sape lagi penerbit PELAKAR le...

- al-quran kat umah bersih x berhabuk...:)

- mesti ada satu kali berbuka kat umah cikgu apek beramai-ramai....

- waktu malam bukak tingkap luas-luas

- perkataan memaki b*d*h, ba***g, g*le n sbgainya (kdg2 je gune ek..)ditukar kepada 'pandainya', 'bijaknya' dan 'sayang' kat bebudak...

- penah byk kali x bangun sahur... awl slum tu dah masak mcm untuk makan sahur..mbazir aje...

- x pose bape kali pasal kene gastrik... (dah ganti yekk)

- tiga tmpat bazar ramadhan wajib pegi, sungai beso, sungai panjang dan diamond bay (teluk intan)..

- lagu2 nasyid wajib dengar..

- antara org trawal datang skool... sehingga skrg...

- mesti ada satu hari berbuka pose beramai-ramai kat sungai beso.. kemuncak nak dkt cuti skool... tp syg taun 2007 x dpt follow pasal berkursus kat IPBA 3bulan...

-dan byk lagi.. dah xbpe engat sgt... low memory mlm ni.. hehe...


7 bla..bla..bla...:

Firol said...

cikgu mesti ganas2..baru kewll..

zack lagenda aku selalu tanya..tak g beli berbuka ke bos?

apsal ?

teringat zeq katanya..

wiegreat a.k.a. zeq said...

boneka tak sakit...

kena la ganaz sket... xkan kene ayu lak.. hik...x kuasa u...

wiegreat a.k.a. zeq said...

firol...

tu la, aku suruh tinggalkan lagenda ko sini kan senang... xde la ia rindu2kan aku lagik...

zedmagel said...

Salam Zeq,

Nostalgia indah yang anda takan dapat lupakan sampai ketua dan bangka...