Tuesday, April 7, 2009

ape nak citer 24 : bola baling daerah

setelah mencipta sejarah.. pasukan bola baling lelaki berjaya menjejakkan kaki ke daerah.. iaitu di SK Sungai Lampam...

hanis gtau yang game stat kul 8.00 so aku lak kene anta bebudak.. tp kali nie aku x pakai kete ferrari aku tu... takut kotor.. so aku pinjam le kete toyota avanza apek-g....

aku janji ngan bebudak suruh datang kul 6.30am tepat.. sape 4 org terawal akan ku bawak ke McDonald..padahal aku nak g makan sane...saja nak test dorang puntual ke x... namun masih x puntual... dah plak tu subuh pun lebur.. hampeh..

janji ngan mr.S ngn arnies kat feri.. upenye seko budak x muncul tiba.. kira depen kebal le kalo die ade... gelaran istimewa kete kebal... nazrul.. anak org asli... maleh nak tunggu lame.. jalan trus aje lah.. bebudak yg naik ngan aku sume jakun.. xpenah naik avanza kot.. kat blakang ada tmpat aircond, sampai paling sejuk depa buka...

so perjalanan kami lebih kurang sejam setengah.. smpai le kul 8.30am... smbil siapkan bebudak ubern.. tlg siapkan pemain import ubern.. tiga org pemain import iaitu Mr. R dari bamboo bay, Mr. Samsul n Mr Mu'az dari hutan melintang... budak SKHM ni dari taun pas penah join ubern team masa bola sepak daerah.. so xde la bebudak rase janggal sgt... nasib baik la Mr. R ni pun pandai bawak diri ngan geng2 baru...

dari saiz aku tgk klompok len.. fuh... menakutkan... dasat2 blaka.. tp atas nak cipta lebih sejarah..
aku janji ngan bebudak makan di McD...

slum bertanding.. pengurus n jurulatih sebenar....


yg ni bukan.. just tukng pemberita aje... not papperazi but paperazzeq...

first game.. mmg memeningkan barisan2 penyokong n juruletih2... tewas dibelasah 7-2, ngan skool sg jejawi... dlm ati aku, mayb skool ni antra yg terkuat kot... xpe masih ada peluang... lagipun sejarah ubern, game pertama mesti budak2 lambat start... tp game strusnya, haa slalunya garang trus la... game kedua tu ubern belasah team yg jadi juara bola baling ari tue.. tensen betul, dah la masa kumpulan kitaorg blasah depa, tau2 jadi juara daerah... hmmm.. xde rezeki...

ape2 pun, budak2 kali nie rase terlalu penat, dari air muka boleh nampak, slum nie peringkat klompok n latihan bola baling sumenye waktu petang, so waktu pagi memang satu suasana yg berbeza, lagipun game tanpa henti.. bebudak x dpt rehat secukupnya...

i would like to give compliment to all players for their hardworkin... just ada yg prestasinya terumbang ambing, mayb nervous kot... antara pemain cemerlang yang aku nampak ialah


ni ismail@mat, anak arwah ustazah siti aisyah...
slaku wing kanan yg menggerunkan


keeper kebangsaan... mmg cekap le.. walaupun bersahaja tp byk serangan bahaya boleh ditangkisnya.... tp syg, dlm wajah kemachoaanya, masih ngikut tradisi abg2nya..(takut ngan antoo)




pemain tgh@attck... kelebihan ktinggiannya byk membantu save bola n menjaring byk gol...

mmg semangat luar biasa le.. bagi aku dapat masuk ke daerah dah satu bonus, masuk lak ke semi final, mcm dapt elaun la.. hihi,, perasaan mcm tu le...


tiga teruna pungutan...

masa time semi-final, penat budak lum abis, mmg aku suruh depa bekerja keras supaya cari point untuk menang, ketika tu ketinggalan 6-2, aku lak kat luar padang trlompat sana cini, mcm beruk makyeh pun ade, jerit bagi semangat kat bebudak,,sampaila bermati-matian menyamakan kedudukan 6-6... dalam ati masa tinggal skit aje lagi... smpai la hantaran bola sampai ke mat n trus baling selajunya ke tiang gol, bola pun masuk.. ape lagi memang jerit mcm lagu black metal la.. tp syg reff tiup kata baling dlm kaw D... mcm x pueh ati aje aku, aku nampak yg mat dah lompat n baling trus ke gol, mmg x lebih, disebabkan reff2 pun kengkawan.. xpelah., xde rejeki lagi....



budak2 trus down lepas tu.. tewas 9-6 x silap aku....
then, masa 3rd n 4th places lak, budak2 mcm dah x semangat aje, Mr. R asik minta kuar padang pasal terlampau penat, ye la, byk gak die tlg scorekan gol... ape2 pun tima kasih walaupun tewas tipis...

sambil berehat bwh pokok, aku smpat snap pic muka kekecewaan, tp aku masih tersenyum coz dorg dah berjaya bagi aku.... siapa sangka ubern yg ulu n terpaksa menaiki feri kawasan estet boleh sampai ke tahap nie...

so tibalah penyampaian hadiah, bebudak aku tgh mengemas nak balik sehinggalah MC majlis mengumumkan bahawa 3rd placing dimenangi Kelompok 5, smpai 3 kali ulang kelompok 5 amik pingat... aku pun bergegas le kononya nak amek gambo, bebudak pun dah smpai podium sampaile MC tu umum skali lagi yg 3rd placing klopok len... mmg malu tu... aku trus blah ke keter... dah la kalah, siap kene main lagi.. hahaha....

masa balik, Mr S n Agus mcm xde mood nak bwk budak mkn, aku cdgkan mkn kat mcD coz time tu lunch hour... so leh dapat diskaun makan... slum tu, ada la geng2 ubern balik awal, smbil tu aku rase mcm bapak pengantin la, yele bile salam nak balik aje, trus hulur duit, aku trima aje la.. hihih... duit tu le yg aku pakat ngan Mr S, Agus, Arnies n Mr Az mkn mcD.. sume stuju..

sume cikgu2 cekak pinggan coz tunggu budak yg naik kete aku.. heheh.. aku pesan kat dorang WAJIB pakai baju lawa2 mcm jadi budak bandar, n mesti pakai minyak wangi.. hihi... idung aku sensitif menda busuk....

masa nak gerak, aku smpai snap pic bebudak mandi parit... sonok betul mcm nak terjun je hendaknya... tringat lak zaman rumaja yg nak nak sonok2.. skrg nie pun masih remaja... heheh..


smpai kat sana, org ramai, so bebudak duk luar aje, just geng2 cikgu makan dlm, sejuk sket... ble aku dah bagi sume bebudak makanan, iaitu set mchicken, ada la anak2 didik aku yg x penah dtg mcD wat jakun sket.. kalo kat KFC ada botol sos kat atas meje... kat McD kene amik sendiri sos, so depa ni, bawak burger dorang, then tekan sos ke burger time tu gak... smpai aku tegur le... wat malu aje, ada yg amik salt taruk dlm burger le... hish... xpe pengalaman....



sonok betui ye mencekik... gaya sembang n mkn mcm biasa makan kat tmpat2 bgini aje.. cepat tul dorng ni blajo ye.. kalo x mcm2 prgai dorg wat nanti....


eh ni pun ikut skali.... mas ayu( pelajar cemerlang upsr uber=5A's), ditemani ngan aisyah n fitriyani.....

10 bla..bla..bla...:

emmii said...

wahhhh...bestnya kalau dapat turut serta ya? makan mekdi lak tuh. si imin lak dapat pegi wakil daerah, itupun ramai cikgu2 macam tak kasik pegi. kalau aku, aku tak kisah sangat cuma takut clash dengan game lain je. bila aku tanya imin semua dia nak main. tapi peluang dia dalam handball lebih menyerlah daripada olahraga...hmmm...ntah ler...

tapi apa2 pun kalau dia main ke peringkat negeri nanti aku pasti akan tengok! bawak geng2 dia yang lain...yeah!

wiegreat a.k.a. zeq said...

emmi : skrg ni klompok 5 dah ada 3 name jadi perhatian utk ke peringkat negri, si Mr. R, Hapis@keeper n ismail, hope dorang dapat terpilih leh..

ajwin ajeera : wah merajuk gitu, xpe pas ni zeq wat invitation kat beso2 yek.. huhhu...

Firol said...

Alah mc D g nye.... semangat boikot produk yahudi tak kekal....

wiegreat a.k.a. zeq said...

hihi... masih bersemangat lagi.. just nak tunjuk bebudak tempat2 yg perlu diboikot.. heheh...;p

wiegreat a.k.a. zeq said...

kudabesi:

tunggu la,, nati aku pegi sane aku roger korang.. kite lepak kat kedai mamak bangsar yek, leh tengok chelsi menang men bola...