Friday, April 3, 2009

ape nak citer 23 : kompilasi paperazzeq

semalam baru abish compitition ball trow... hehe... sempat le jmpe rakan blog miss emmie...
nape ko dah x updatekan blog ko zeq.... she asked....
aku bizi sejak menjak nie....

ngan travian aku pun, terpaksa kene ada sitterkan ac aku.... mmg agak bizi gle la sket bulan nie... asik kuar aje... hmmm... nak wat camne... tanggungjawab...

esok lak (sabtu) nak g anto bdk bola baling kat sk sg lampam x silap... kul 6.30 pagi kene gerak dah.. so kenela titon awal mlm nie... tp sebelum tu.. sedikit laporan paperazzeq sejak bebrpa mggu lalu....

yg pertama... smbutan maulud nabi... agak meriah tp masih terasa la kehilangan Allahyarhamah Ustazah Siti Aisyah ... Alfatihah...

mcm biasa le.. perarakan satu ulu bernam.... aku lak x smpt pasal sibuk kat pejabat.. ade paper work yg urgent kene settle... so aku tlg settlekan dewan sket2... tp dari jauh kat mejid aku nampak Mr A n Mr A (dua2 math) lepak kat situ... dlm ati x g berarak ke..???

so aku g la sana menjalankan intipan paperazzeq...

upenye tige guru nie merupakan bekas model rokok jenama setiap "saat"...
n their journey ends here...... x silap aku dari skool ke pintu mejid ni lebih krg 30 langkah aje... lum smpat bertarung sudah tewas... tp MR A(berbaju biru) akan membuat kejutan......

smbil interview top models tu, maka tibala murid2 yg x henti2 berselawat ke atas Nabi junjungan kita... wajah-wajah suci dan insaf trpancar dari wajah mereka ni...

dan ini....????? apecher.... wajahmu mmg penuh kepura-puraan...

TAPI....adakah yg bawah nie, satu gimik...
.
.
.
.
.
.
.
.
mcm kenal aje 'lelaki ini', penat berjalan ke bang???



n so smpai kat skool, makan + dgr ceramah dari Ustaz Salimi n majlis pun tammat.....

sterunya, minggu tu x silap aku tetamu jauh singgah ke rumah aku.. sape lagi org johor le... firol...
bace blog die ape yg berlaku masa nak pegi ziarah ke rumah ustaz kgupor.. citer hamster hensem la, ape la... lawak2.... tp insiden yg berlaku masa cuti sekolah tu ialah... kes PTK...

slum cuti tu aku tya la kat org len slain agus (bukan nama sebenar) pasal tarikh ptk.. cume ckp ari rabu... yg dga41 tu, aku tau tarikhnya.... so smpaila nuar dtg pun aku msih kompem aku amek ptk ari rabu.. sehinggalah fadzli n agus datang umah aku ari senin, cdg nak kuar pgi ziarah ust kgupor n makan luar... agus tunjukkan slip pekse n asked me about da date.. so aku konfident nye ckp 17 mac tu ari rabu.. skali belek calendar.. upenye ari slasa daaa,,, nasib baik.. skali pikir.. aku tye salah org kat skool.. yg aku tnye tu sume dah dga32... aku n agus aje yg masih dga29.. kerdilnya aku rase kat skool... ade gak le insiden dga29 ni.. later la aku citer dlm entri len...

then... next weeknya... skool aku jadi tuan umah pertandingan bercerita BM kelompok 5
nmpak mcm gah.. ye la.. kat skool aku ramai gak cikgu bm... termasuk sorang guru cemerlang.... x silap aku ada 6-7 org guru bm opsyen.. tp english.. cume aku aje... mcm terpinggir aje...hmm...
x tau mane silapnya, tiada siapa pun bebudak yg dapat tempat dalam pertandingan bercerita.. sumenye diungguli sekolah2 len...

tp pandangan aku.. yg mane aku dah syorkan kpd sesetgh guru BM, supaya pilih budak bukan berdasarkan rupa, tp melalui pertandingan kecil sekolah... well, mcm aku, sebulan sebelum comptition, aku wat pertandingan tertutup le, so sume ajk adalah aku sendirik,,, dari situ aku leh test bebudak yg belum kuarkan bakat mereka...

frankly speaking, jude tu xde dalam senarai calon aku utk wakil skool pun... tp masa selection tu, dielah paling cemerlang antara budak2 yg len.. so dalm ati aku, die leh pegi jauh...

walaupun xde sokongan moral sepenuhnya dari org2 atasan kepada anak didik aku, aku tima kasihle jugak kat PK Pentadbiran, coz bagi idea tntang costume... yg len.. no comment..
I was very happy dat jude's parents were very supportive n help me to design the costume....

so masa pertandingan, jude's sister masuk wad pasal demam panas, mmg time tu musim demam,, his father je came along with me to support him kat SK Sultan Abd Aziz.... so bile datang, aku xde jggal sgt coz sume guru2 pengiring dr skool2 yg bertanding sumenye fren aku....


dlm byk2 costume, aku rase jude punye paling fancy... hehe... maklumla watak sbg king.... dlm bhgian pertama, nmpak jude sedikit gementar coz die dpt undian ke-5... so die dah cuak tgk contestant len wat hebat2... tp masa bhgian kedua iaitu impromtu, he was the best speaker la.. die punye grammar, sentences n confident were very good la at dat time.... tp xde rejeki, mayb next year die boleh wat lebih baik...


gaya seorang raja... tp tewas kepada puteri2 skool len.. yela, kalo jude pandai gedik2 lebih, sure leh menang,, so jude kurangkan berat badan yek...


winner.. sk convent.. paling gedik masa bercerita.. mmg terhibur...
second : dari SK Sultan Abd Aziz


Third: xsilap SK Sungai Tiang Darat..


abis sudah pertandingan bercerita.. so blik skool.. go on with da life... wah falsafah org sedih aje.. huhuh....

seterusnya.. hujung minggunya pula... aku ngan aktiviti org2 kampung lak.... yela.. selaku Setiausaha PIBG ubern nie, yg aku pegang sejak posting kat ubern, x silap, baru dua bulan lebih ngajo, trus aje aku dilantik pegang jawatan yg besar dan berat ni.. so pegang le aku jawatna ni sampai sekarang.. hal S/U ni jap lagi aku citer,,,

mcm aku ckp tadi, dah jadi S/U kenela jadi mcm perwakilan rakyat... hehe.. kenal mak bapak lebih erat lagi... so aktiviti yg aku ajak dorang ialah fishing.... so perjalanan 20 km dari umah aku menaiki moto untuk smpai kesana.... perjalanannya mmg mencabar... tp aku pulang xde la hampa... mesti ada rejeki.. tp aku x amek byk gmbo pasal tgn bau ngan katak ngan ikan....

ni my first catch... nak dekat sekilo gak le.. nilah ikan Haruan... amacam nak fishing,, mehla dtg cn... best wo.....
ada la 2,3 kali pegi... sume pakai umpan katak... kalo geli pegang katak, leh beli kat kedai, ade jenis tiruan punye....
kalo dah fishing nie, mmg x engat masa, ada skali tu aku kuar kul 9pg balik umah smpai kul 8 mlm.... sonok fishing punye pasai... balik trus kong badan....

stusnya yg aku leh paperazzeq kan kat cn ialah pasal pertandingan bola baling... ari smlm aku x dpt g awal pasal kul 2.30 ade meeting ajk PIBG... so byk le isu, antaranya mesyuarat agung pibg kali 27 lum wat lagi.. bukan aku xnak wat awal tp kekangan masa n jodoh tu xde.. yg penting buat.. tp yg aku bengang ada gak le ajk x dtg... tu yg aku cdg supaya taun nie wat pemilihan baru... tapi org2 atasan mcm x stuju... bagi aku susah le pasal bile nak putuskan ape2, mane leh pasal x cukup korum... baik cari org len yg lebih btanggungjwb sket....

abih dlm kul 5.. byk gak isu n insiden yg maleh aku nak citer mase meeting tu...... then aku g sjkt ldg sg samak nak tgk budak bola baling.... masa aku dtg tu, bdk2 dah kalah skali game... so bile aku bagi psikologi mental.. trus kemenangan demi kemenangan tercipta... mcm ne psikologi tu.. hehhe.. tanya firol.. ada dlm blog die.. heheh

mcm penah aku ckp dlm citer2 dulu, hanis mmg mmpu menggugat aku utk kearah lebih baik n trus mencipta sejarah n kejayaan utk budak2 ubern. tp aku tgk ada gak le cikgu2 membantu hanis dalam melatih bebudak ni. aku tolong gak tp, tolong dari psikologi mental le..hehehe..... tringat masa aku di zaman muda2 hanis dulu... hihihihihi.... so pada mereka di luar sana, anggap ni satu cabaran pada korang to become da greatest teacher.... ni sekitar peristiwa sejarah kemenangan ubern dlm acara bola baling...







mcm tu la serba sdikit rangkuman gosip2 n info2 terkini... last pic terakhir ni.. pose2 ubern juara

secara formal.....



aksi over gitu.....



hope sok leh berjaya.. insyaallah....

3 bla..bla..bla...:

Hasnurol bin Hashim said...

tahniah... brother zeq, enta layak ana i'tirah Panglipur Lara...he.he. ana harap enta teruskan maklumat2 ub kat blog enta ni, sebab ana berminat sangat maklumat2 yang dilampirkan... buat arwah ustzh Aisyah, sama-samalah kita mendoakan semoga marhumah digolongkan di kalangan hamba-hambaNya yang Soleh dan diRahmati... Amin!!!

wiegreat a.k.a. zeq said...

tq for ur compliment..
wah ustz.. skrg nie enta sudah cakaf felat arab laaa... insyaallah akan ana coba laa sebaik mungkin...