Wednesday, October 8, 2008

Seminggu Selepas Raya

Dah keje..... masih lagi suasana hari raya... emm... mesti x puas beraya kat kg2...
masa aku balik ke ubern aku trus ngemas umah coz trasa aura budak2 nak braya ke umah aku... spoil betui.. umah che gu bjang pun nak g... mampos aku...

x sampai 2 jam.. dah datang satu batalion bebudak dtg nak braya... kalo taun lepas aku bagi air skyjus tp kali ni aku dah prepare awal2 dah,,, mmg niat nak kasi budak seronok beraya umah aku... tringat masa kecik pegi beraya2 ngan kwn2... masa tu x tau malu. sume umah bedal... yg pentg dapt duit raya....

tringat pada taun pas... ketika mie n ajoi masih bujng duk ngan aku,,,, ari masa aku balik dr kg... x smpi 30 minit smpai umah... bdk2 dah mngunjung tiba.. apa lagi nak beraya le..... terpaksa la aku melayan,,, tetamu dtg umah kene layan.. x baik halau...ikut sunah nabi... hehehe... alhadulillah....
tp aku kene bising ngan dorang pasal aku jadi cikgu... kalo aku x jd cikgu bdk2 x dtg umah....kata dorang.... dorang brdua pakat nyorok kat bilik atas... takut kene pau duit raya... antu betui dorang,,, bile budak nak balik aku je yg bagi duit raya.. budak 2 ekor tu...kedekut x bagi... si ajoi plak kata nak pinjam duit seringgit 10 keping (rm 10) pasai nak bagi duit kat bdk2 gak,, tp yg aku hangin nye,,, die x bayo balik duit aku... hampeh.... sonok le bdk2 dpt duit raya 2 kali.... tp xpela aku halal je... coz bagi sedekah kat bdk2....

tp taun nie.. tgk aku lepak2 kat luar umah saja aku jerit kat umah ajoi..(skrg die duk depan umah aku) "joi budak2 nak beraya" hehe... masa tu bdk2 sedang ke hulu hilir cari umah raya..
ape lagi menggelabah le c ajoi ngan wife die faridah,,, heheh...
pastu semalam burn n zepol wat umah terbuka kenyang gak,,, best2....

aku wat umah terbuka ari kelmarin... masak mee gorng ajak le kamarul,burn,ustz nash,redza n hanis datagn... jadi le... mee gorng bujang je..

pasni umah sape plak yek......!!!??????

0 bla..bla..bla...: