Sunday, March 8, 2009

ape nak citer 19: Bidan terjun

start petang jumaat tu... selepas arwah dikebumikan...
aku terus take over bebudak nasyid... pada mulanya maleh nak latih pasal letih... tp sebabkan kesiankan cikgu2 agama nie kita pun tolong le.. ikhlas tau..
asrul ngan mulut ternganga beso.. hasil dari latihan vokal yg mantap

so xde mood pun kene gak turun latih bebudak... kalo ngan ustajah2... bdk2 main2 aje... tp kalo ngan aku.. sumenye bersungguh2 latihnye.... erm.. ari senin mgu dpnnye bertanding.. n bagi aku x cukup masa n pilihan lagu bagi aku x begitu sesuai... vokal pun masa tu hancur... nasib bek le fazreen n akaknya turut tolng bantu...

perkara yg tmbah tnsion ialah... bonggo yg lama pecah dek sek men pinjam pastu x ganti2.... slum tu ustajah mek n huda g la pinjam kat smk ub.. tp hasil pbincangan 2 kali kat smk, mereka x kasi pinjam... bila aku dgan merah gak le tlinga aku... bukan nak ngungkit... masa aku pegang guru muzik, depa slalu jmpe aku nak pinjam kompang, bonggo, tamborin... kebanyakkannya bile pulang balik dah x jadi rupe asal.... kadang2 tu x pakai surat.... ye laa... atas nama kawan yg boleh aku percayai n sebabkan sekolah sebelah aje... aku bagi le pinjam....

tp bile ustajah2 nie pinjam kata x leh... padahal xkan la xde simpati kat kitaorg.. baru je kehilangan allahyarhamah... give n take la sket... tp bagi aku... tunggu n lihat... slain depa n pinjam ape2 kat aku... JANGAN HARAP LE.... tuhan tu maha adil... minta tuhan yg membalasnya....

ha.. nak tau ape terjadi... pas aku minta anis amik kat kedai, beli bonggo baru... selepas MTQ kat bamboo bay skool... x silap ari rabunye kot.. bonggo smk pecah.... dalam ati aku ckp padan muka.... kedekut n x kenang budi sgt......

so... back to the story... masa ari senin tu aku bertolak ke bamboo bay skool....
budak nasyid dapat undian ke dua.... well tahniah le kat bamboo bay kerna menganjurkan majlis tersbut dengan jayanya... (walaupun nampak pompuan byk.. jadi rambang mata aku..) pas bebudak aku wat show... MC announce gtau ape yg berlaku kat ubern skool... sume menyedekahkan surah al-fatihah kepada Allahyarhamah... time tu aku pun nak banjir gak... control macho... tu penting....
wajah2 penuh berdebar menunggu giliran...

asrul ngan muka control machonye.. mcm cikgunye jugak... tp sukor le, aku rase vokal die yg terbaik dari yg laen... hasil titik peluh aku 3 taun.. mane tau leh masuk AF ke... tmpang glamor aku... huhu...

(visual kurang memuaskan)

banner ni yg paling aku suke... xyah le nak potong polystrin.. beli je kat kedai... senang...

aku x mngharapkan ape2 just budak2 dapat buat terbaik.. ape2 pun tahniah kat bebudak aku dapt gak le no 3... sukor..... satu lagi pingat dalam acara tilawah perempuan... naib johan... ok ape... pas abis majlis... mcm biasa le... aku trus ke sabak... g shopping ngan bebudak2... sonok bukan main lagi... mcm tau je, kalo ngan aku mesti ade melencong sana sini....

hm...
smbil2 tu teringat kat allahyarhamah.... ape leh wat... tu je aku termampu sumbangkan bantu bebudak.... xde rejeki.... ape2 pun marilah skali lagi kita sedekahkan Al-Fatihah kat Allahyarhamah.. Al-Fatihah.....

4 bla..bla..bla...:

emmii said...

skang ni tempah banner jer. murah & senang. tak yah nak terbongkok2 buat banner/backdrop. tempah kat sabak tak sampai rm30 babe...

minggu depan ari rabu sukan skolah kitaorang. jemput ler datang kalau nak usyar cikgu2 pompuan kat sini. kalau malu sangat usyar aku sorang jer cukup. ahahahahaha!!! tengok ler aku terlompat2 nanti sambil amik gambar event...

Firol said...

SMK Memang syial jugak le.....tak ubah² sikap kedekut..jangan lupe blok paling tepi tu atas tanah kite,,,jom amik balik

lynda_siebie said...

tahniah dpt no.3....cikgu vokal bg pasukan tersebut kena byk training lagik ek...heheheeheh

wiegreat a.k.a. zeq said...

emmi : ikut ati nak aje aku nyamar pakai jambang ngan misai g spy kat sane.. tp x bley ar pasai ada gohtong rohyong kat skool...
bos suruh aku jd paparazzi kat skool aje...

firol : emm betui tu.. tp kawan2 smk tu ade yg ok la.. just mereke tersepit2.. ye la Yang Menurut Perintah... xpe bro.. Tuhan masih ade lagi..

linda : amboi.. perli aku le tu.. xpela... kalo org perli tu aku angap komen yg membina..always think positive... tu yang buat aku JOHAN PSKPP Negeri Perak tahun 2005 ari tu... sampai gak le ke Kebangsaan...sukor...
ermm.. pasal la juri tu yek.. xpandai pilih org..
(wah.. terlebih sudah)