Tuesday, July 7, 2009

ape nak citer 28 : Anugerah


(gambar nie berkaitan ngan ayat terakhir bawah nie..)


menyepi bukan bermakna dah lupa... sori la wahai pembaca setiaku... bukan x aktif smpai xda masa nak isi dalam blog nie... ttp terlalu aktif smpaikan byk menda kene settle....

aku rasa perjalanan idup aku 2 bulan lalu mcm kehidupan seorang artis... ceh wah.... setiap ari mesti sibuk ngan mcm-mcm urusan... tido pun x tentu...ni lum kalo dah ada anak.. mesti byk menda aku kene korbankan...

kalo kat umah aku nie skg pun tgh serabut,, jarang dapat aku bersihkan umah,, ujung minggu pun lum tentu... mmg x lekat la kat umah... nie baru rilek sket ari nie.. bertenang je kat bilik guru...

nie aku nak citer pasal hari guru yang lepas....

1- kenaikan rm10 kpd rm20 adiah guru-guru dan staf... tp yg sonoknye.. ada la staf yg beli adiah yg harganya x smpai rm 5 kot.... kesian aku kat guru2 tue.. aku dpt hamper.. jadila,, janji perut aku full....

2- dapat hadiah dari anak2 didik... taun ni rasenya aku pegang lagi kot.. hadiah paling banyak... balik ngan 2 plastik bag beso.. (dah jangka)

3- taun ni aku tmbah satu program... anugerah untuk guru-guru... mcm anugerah industri muzik le.. kang citer...

4- sukan lak men bola tampar... kali ni ZB turun skali men... aku group ngan musuh aku.. tp die x men... lagik aku suke.. heeh... geng aku dpt second.. ye la, yg johan geng bos... kenela hormat sebab tu la ksik menang.. hehehehe....

mcm tu perjalanan hari guru yg lalu.. tajuk aku arini ialah anugerah... yg atas2 tu mukadimah aje... tp citer aku ni pendek je... tp mungkin akan menyebabkan ramai kenkawan ubern kat skool akan wat ke asbestos bile bacanya nanti.. hehehehe...

sebenarnya anugerah-anugerah guru ni dah biasa aku wat masa skolah2 dulu.. kat ubern nie xde lagi la selama aku dok ngaja di sini....

so acara yang dipertandingkan ialah
a- Anugerah Guru Paling Ceria
b- Anugerah Guru Paling Baik Hati
c- Anugerah Guru Kacak/Cantik
d- Anugerah Guru Paling Garang

dan anugerah utamanya ialah ANugerah Guru Paling Popular...
so aku ngan hanis ada la wat undian secara jujur dan betul kat semua kelas2...
kiraan undi pun melalui kak zu....
so keputusannya sebelum hari guru tu... aku dinobatkan memenangi
Angerah Guru Paling Garang
Anugerah Paling Kacak
Anugerah Paling Ceria
dan Anugerah Paling Popular...

aku jadi gabra gak.. pasal la bebudak nie sume undi aku... (dalm ati terasa gak le riak ngada2)
so mlm tu hanis bersms ngan aku.. aku ckp bagi kat guru-guru lain gak le... so aku terima la anugerah paling garang dan popular.. yg lain berdasarkan tempat kedua le bg setiap kategori...

yang paling x tahan... paling kacak tu.. hehehe :) ubern fren.. jgn jelous yek.....
to be continued... anugerah lain lak... APC

{Penerima anugerah guru paling popular dan guru garang sempena hari guru 2009}

2 bla..bla..bla...:

Firol said...

Gua takde Lu boleh lahh.....
Gua ada..goyang lutut Lu hahaha

wiegreat a.k.a. zeq said...

hahaha.. skrg nie xde persaingan... huhuhu.. asik2 aku aje... hmm.. mcm dato siti, tiap2 taun je menang.. hihi.... bukan undi paksaan tau..