Tuesday, November 11, 2008

Terima KAsih...

Akhirnya berjaya sudah program perkhemahan kejam ubern... taun nie walaupun burn sepatutnya jd tukang in charge wat program... kali nie aku ngan samsul bidan terjun wat sume tu.. tapi burn take over balik mase ari sabtu tu balik...
nampaknye mmg aku kene bergandingan ngan samsul... (pas + umno).. baru berjaya kot.. hehe...
well paling aku x lupa wat 'amazing race kejam'... walaupun nampak kejam.. tp really enjoy... program stat kul 2.30 bes kul 4.30 ptg mmg bujet aku betul...

burn kecewa x dpt join mase tu pasal die on da way balik dari ipoh... aku saje letak title 'kejam' , mayb nampak mcm bahaya tp sebenarnya aku kalo bole kalo progrm atau menda2 ape yg aku buat mesti ada identiti sendiri.. biar budak2 sampai bile2..

konsep sama mcm amazing race... just kat kaw sekolah aje... bayangkan bdk2 ngan aku xde rehat langsung 2 jam lebih tu... ada 10 check point dorang kene g... dah lepas satu chek poin kene jumpe aku balik dptkan klu seterunya... ada satu tahap tu aku nyorok dalam khemah budak... smpai 10 minit dorang cari aku... yg bahana aku le.. mcm duk dalam sauna.... peluh macam ujan mengalir... hehe....

ada part fadrusham x stuju mulanya ngan aku pasai salah satu chek poin.. budak2 kene masuk dalam kolam ikan... aku yg jenis keras kpala mmg nak budak basah, kotor dan berjaya.. hehe... ku terus jugak wat masuk dalam kolam.. cari guli... nasib baikla xde ikan yg mati pun... heheh...

slesai sudah budak2 dah lesu.. malam nati sure dorng tidur awal punye...

pada awalnya samsul nak budak2 pasang kemah waktu petang... pendaftaran waktu pagi.. tp aku x setuju.... rupe2nya samsul nie x penah pegi berkemah mane2 pun.... patutla... selum nie, prog stat ari jumat tu yang psg kemah waktu ptg... tp kali ni ari sabtu pagi...

tp sume sonok.. ok la.... yg datang sume geng ubern yg satu kpala... tp malangnya geng2 baru cikgu2 xdtg.... ntahla... kita kalo bole suasana kerja tu biar seronok ngan kawan2 tp... yg baru nie mcm xleh nak join... lantakla... ape2 hal pasni nak tlg jangan harap....

waktu malam selum wat aktiviti burung antu.. mcm biasa kitaorng BBQ dulu.. santap... mmg happening...

yg kurang happening ialah time nak nyakat budak,,, bdk2 mcm x takut aje,,, rupe2nye... salah aku gak... aku ckp kat depa kene ikut peraturan.. kalo langgar peraturan dari aku kene denda... aku cpk kat depa...'korang takut antu ke atau sir z lagi' kalo takut antu smpai lilin terpadam mmg denda kaw2 nak bagi.... so ramai yang amek keputusan ikut cakap aku,,, bukan maksud aku suruh budak takut aku dari Tuhan tu dah syirik da tu...

walaupun objektif utama sebenarnya berjaya.. nak kasi budak2 tahan dari segi mental... tp objektif kami x tercapai pasai x berjaya menakutkan budak2...

budak2 taun lima aku suruh tido dalam kemah... ramai yg tau kot pasai bella.. sebenarnya aku dah pagarkan die... ramai yg x tau.. adala sket ilmu aku blaja... so malam tu die tido tenang je walaupun takut2 sket...
malam tu berakhir sampai kul 5 pagi.. aku suruh budak tidur sambil aku lepak berjaga sampai kul 6.. pastu kejutkan dorang dgn letupan mercun bom...

aku balik umah terus tido dan aku bangun tido kul 7.30 malamnya.. hehehe... penat beb... xde la tido x bgun2.. gile ke... skejap2 la...

0 bla..bla..bla...: