Thursday, August 20, 2009

Kene Observe

Kisah ni berlaku dalam kelas aku yang masih mengajar ABC..masa ni aku masih praktikal mengajar... bakal guru. Hari tu juga, pensyarah datang nak menilai aku mengajar budak-budak tahun satu.

Ketika di akhir sessi pengajaran...aku mengarahkan murid-murid membuat latihan ( MELUKIS )atau ape-ape je... Ape lagi...Bising lah budak-budak tu... Dengan suara tinggi..nada marah...

"MURID-MURID, MELUKIS TU GUNA TANGAN...BUKAN MULUT!!!"

Aku cuba mengawal keadaan, tiba-tiba sorang budak ni jawab...
"Cikgu, saya tengok dalam televisyen ada orang lukis guna mulut cikgu!, guru dia orang tak marah pun". Aku nak jawab ape ha??? Pensyarah aku yg dok kat belakang kelas tu,senyum je...

*Moralnya.. kalo nak marah pun, kene wat perancangan strategik dulu... huhu...nasib baik budak tahun 1...

2 bla..bla..bla...:

Silverleaf said...

murid yang bijak....pandai menjawab...mane tau satu hari jadi menteri penerangan ke budak tu...

wiegreat a.k.a. zeq said...

jadi menteri penerangan xpe,,, jgn asik jadi menteri pembangkang nak membangkang ape saja sudah le.....
susah juge tu..