Thursday, January 29, 2009

ape nak citer 8

kali ni nak kata mngutuk xde la.. anggap la insiden ni ngjar aku kot... tp nak wat camne dah berlaku...

happened this afternoon... ada meting ajk PIBG.. standard le... mane ade perfect...
senang cite pasal makan....
biasa le.. kalo ada meting ada la mkn.. so man order kat bro manap mkn mcm biasa... tp malang manap trlupa.. xde la mkn petg tu.. kelamm kabut gak aku.. pasal meting nak start tp manap x dpt dihubungi...

so bagi aku kecik punye hal.. aku suruh man beli kat kedai.. sttle.. aku pun suruh die order cukup2 le.. ye la... yg ada dtg meting just 10 org je..

so ble abeh meting aku ajak sume ahli mesyuart jamu slera kat kantin... makanan sume dah siap packing cukup2...

mr agus(bukan nama sebenar lg skali) x turun skli psai die g tgk budak olahraga jap... so tgh duk makan... enemy aku tu... bley panggil org bukan mesyuart makan skali a.k.a second enemy aku... siap ckp makanan byak ni... padahal.. cukp sorang satu je..

muke die plak selambe je.. padahal aku ngan man dah x senang duduk dah.. kalo org penting bley la aku bagi makann tp nie my second enemy a.k.a pakar segala pakar la konon... dari jauh di turun bwak mcm2 fail.... dgn muka slamba die pun join... aku ada ckp kias le... mane agus.. xnak makan ke.. tp die first enemy tu wat dono je... nak ckp terang2 ada YDP ngn GB, kang malu le aku.. ye la.. slaku Setia n Usaha PIBG aku kene jaga imej.....
tobat pas ni kalo ada meting lagi mmg aku xnak ajak die lagi...
kalo ada pun mmg xde hasil pun dlm mesyuart.... meting td pun byk perkara ngarut je die sibuk,,, mcm first time g meting....

tiba-tiba agus muncul dari jauh.. man mcm2 tau2 je.. bangkit masa tgh makan n trus g kat kamarul menerangkan ap yg dah blaku.... agus pun balik ke padng ngan perasaan hampa....

aku cepat mkn2 n bwk air bungkus bagi die... maleh duk lama2... bukan ape.. second enemy tu bley sembang yg die byk keje siapkan tu siapkan nie.. mcm kami yg lain2 xde sibuk sgt.... geng tau die tu kaki bodek sket... kurang pahala aku ari nie....

tp ni sume pengajaran bagi aku... len kali aku akan panggil org yg ade komitmen je dlm soal keje je join aku... aku paling benci orng yg keje xberapa tp sibuk ngejar nama, cite kat org betapa gahnye die.. padahal hasilnya bukan dari tangan sendiri....

so agus sori x dpt makan... aku dah suruh man suruh blanja ko nati yek... time kasih le dtg meting td.... satu lagi aku respect gak le PK 1 n PK koko... nampak kool... n leh wat kawan....

so kesimpulannya.. biar org wat kita.. n biar tuhan balas 'jasa' mereka tu balik..... kita lak... enjoy le.... hehehe....

9 bla..bla..bla...:

wiegreat a.k.a. zeq said...

bukan McD kalo die yg buat... mmg depan2 kene nuklear ngan aku....

mashtura ngan pakar2 sakit jiwa tu le...
mcm xde perasaan langsung.... patut la budak x pandai2 ngan dorang nie... dah tahap IQ depa sikit sangat....

emmii said...

ohh, guru femfuan ka? aku ingat cikgu yg ko sebut tu kot2 aku kenai ka. sungguh tak malu mereka itu...

wiegreat a.k.a. zeq said...

bukan pompuan le emmii.. kang sebut name betui kang ISA trus aku...kitaorg slalu gune name tipoo je.. pompuan skolah aku ada 4 eko je... sume geng satu kpala.....
lgipun aku mane la suke gadoh ngan pompuan.. x gentlemen langsung..
kalo nyakat tu suke le.. hehehe

wiegreat a.k.a. zeq said...

yup nuar.. magicman skali... ooohh die la sembang beso pasal ping pong ko tau...

wiegreat a.k.a. zeq said...

haha.. nie bukan kes papa jahat tau...
senang citer.. ulu bernam nie pusat penghantaran guru2 bmasalah...
tp guru baru xde masalah sgt.. yg kene tukar ke cn je byk masalah... tiap2 tau mesti ade kes.... tp kitaorng bruntng coz mmbe2 rapat leh ngan... kitaorng le penggerak kat skolah 2...

yg bermasalah tu.. ibarat setan bmuka kulit manusia je...

sori le nuar... xdpt le aku nak kem slm dorg.. benci aku nak tgur ia ia tu.. lagipun ntah kenal lagi x ko depa tu..