Wednesday, January 21, 2009

Demam LIPAN

waktu tu aku baru balik dari KL.... sampai tgh malam kat umah B2.....
x silap aku g tengok anugerah Era kat Stadium Putra Bukit Jalil.....
mmg syok la dapat jemputan ke sana... abis majlis aku stay over night sehari... esok plak meronda2 KL-selangor-KL-selangor... tu je la aku pusing.....

so bile aku smpi... cadang maleh mandi pasai dah ngantuk.. tp sebab badan dah lekit aku mandi....
bilik mandi dulu ada kolah air.... x mcm sekarang.. men mandi air ujan je....

so mula2 tu xde pe... lama kelamaan aku perasan ada bau yg x kene kat bilik mandi....
aku wat dono je... gosok gigi... pastu setle....

sok pagi bangun rase seluruh badan kurang enak.... tp mandi gak le... kali nie bau pun makin kuat... nak kat busuk xde sangt... yg peliknya bau datang dari air kolah tu. so aku cuci la kolah 2.... bile aku penuhkan air... bau x ilang2...

so aku g kat toilet cek bau air... xde la busuk pun.....hairan....

so sampai ke ptg... badan aku dah panas gile... demam..... lemah betui badan....
g la klinik ptg tu....
so ari sok.. aku segar la sket... walaupun mcm berbisa sket bdn2 nie...

perasaan ingin tau bau busuk tu menebal kat ati aku nie... pelik kenapa air kat toilet xde bau busuk tp kat bilik mandi berbau lak... padahal pakai satu tangki gak... so aku dapat firasat untuk bukak kepala paip dalam bilik mandi tu....

sekali bukak... seekor bangkai lipan dewasa tersangkut dalam kepala paip.... jd selama ni aku mandi n berkumur air bangkai lipan... tu yg demam...

yg jadi misteri ialah mcm ne lak lipan dewasa yang panjangnya lebih kurang 25 cm tu leh berada dlm paip kat bilik mandi tu.... padahal tangki air tertutup rapi kat atas umh....hmmm.....

"THE TRUTH IS OUT THERE"................................

2 bla..bla..bla...:

emmii said...

apehal banyak sangat lipan kat umah ko nih zek? ko beli laa katil bujang murah 1...bila ko cakap lipan tuh panjang 25 cm aku rasa gerun jer...tak dapat aku bayangkan

wiegreat said...

mmg cadang nak beli dulu.. tp syok plak tidur bawah... lapang sket.,,,
slum nie xde lak lipan masa duk citu.. menda nak jadi... nasib bukan ular....